۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۷۰۰۹۲
حجت الاسلام اکرمی در گفت وگو با رسا:

مشکلات کشور با شعار برطرف نمی شود| مسؤولان در برابر رفتار خصمانه دشمن اقدام عملی کنند

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان این که مشکلات کشور با شعار برطرف نخواهد شد، گفت: مردم و مسؤولان کشور باید در برابر رفتار خصمانه دشمنان، اقدامات عملی کنند.
سید رضا اکرمی

حجتالاسلام سیدرضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، بیان داشت: آیات متعددی از قرآن کریم در رابطه با جلوگیری از ضرر و اضرار به مسلمانان توصیههای مختلفی کرده است.

وی اظهار داشت: قرآن کریم در آیه 105 سوره مبارکه مائده تأکید میکند که اگر مسلمانان به خود متکی بوده، کوشش درونی داشته باشند و به یاری یکدیگر بشتابند، کید و مکر دشمنان هیچ آسیبی به آنها نخواهد رساند.  

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان این که اگر مؤلفه‌های اقتدار ملی تقویت شود، دشمنان از رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند، ابراز داشت: خوداتکایی تا رسیدن به مرحله خودکفایی یکی از مهمترین مؤلفههای اقتدار ملی به شمار میآید.

وی افزود: اگر انسانی از فکر، فهم و تجربه خود استفاده نکند، به ناچار باید از چیزی که دیگری میگوید اطاعت کند. در چنین حالتی تبعیت کننده در روزهای خاص اسیر افکار دیگری خواهد شد. 

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: خداوند متعال در آیه دیگری از قرآن کریم خطاب به مسلمانان میفرماید اگر در برابر دشمنان خود استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید نقشه‌های خائنانه آنها به شما زیانی نمی‌رساند، چرا که خداوند بر همه چیز احاطه دارد.

وی عنوان کرد: گناه در ادوار مختلف تاریخ عرضه شده است، ولی مهم آن است که انسان به گونهای خودسازی کند تا از رذائل اخلاقی به دور بوده و در برابر این گناهان توان ایستادگی داشته باشد.

حجت الاسلام اکرمی اضافه کرد: یوسفها و همراهان یوسف بودند که در سختترین شرایط در برابر گناه ایستادند و سربلند نجات یافتند، اما آنهایی که به دنبال مکر و حیله بودند، همواره در کار خود ناکام ماندند.

ایران در طول چهل سال گذشته در برابر دشمنان تسلیم نبوده و در آینده نیز تسلیم نخواهد شد

وی با تأکید بر این که مسؤولان کشور باید همراه یکدیگر باشند، گفت: امام راحل فرمودند؛ هر چه داد دارید بر سر آمریکا بکشید اما مسؤولان امروزه به این مهم واقف نیستند، به همین علت از یک سو آمریکا بر سر کشور داد میکشد و از سوی دیگر نیز مسؤولان بر سر یکدیگر داد میکشند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: یا تسلیم شدن در برابر خواستههای بیگانگان و دشمنان، مشکلات کشور حل نخواهد شد. جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته نشان داده است هرگز در برابر دشمنان تسلیم نبوده و در آینده نیز تسلیم نخواهد شد.

وی ابراز داشت: دشمن از ایران کینه به دل دارد و هیچگاه از دشمنی خود دست برنخواهد داشت، بنابراین باید توجه داشته باشیم که اگر دشمنان گاهی اوقات با محبت و مودت با جمهوری اسلامی ایران رفتار میکنند، برای رسیدن به اهداف شومشان است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که مشکلات کشور با شعار برطرف نخواهد شد، تصریح کرد: مردم و مسؤولان کشور باید در برابر رفتار خصمانه دشمنان، اقدامات عملی کنند. نمیشود که مدام بگوییم مرگ بر آمریکا، اما از محصولات آمریکایی در منازل و ادارات استفاده بکنیم./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات